اگزما چیست؟

برخی از علائم ابتلا به اگزما عبارتند از:

خارش و سوزش پوست، قرمزی، تاول و برآمدگی، تورم، برجستگی، پوسته‌پوسته شدن پوست. برخی از انواع اگزما، مانند اگزمای حساسیت ناشی از تماس با یک ماده تحریک کننده، در هنگام تماس باعث قرمزی، خارش و ترشح پوست می‌شوند. اگزمای شوره‌دار، می‌تواند پوست را زرد، روغنی و فلس‌دار کند.

برخی از دلایل احتمالی ابتلا به اگزما اشاره خواهیم کرد:

تماس با مواد خشن و یا خارش‌زا همچون پشم ، آب و هوا و دمای بیش از حد گرم و یا بیش از حد سرد ، حیوانات ، استرس،  دود سیگار  ، غذاهایی که باعث واکنش‌های حساسیتی می‌شوند؛ مثل گندم، لبنیات، آجیل، شکلات  ، مواد شیمیایی موجود در صابون و یا مواد شوینده  ، عطرها و اسانس‌ها  مواد شیمیایی موجود در محصولات مراقبت از پوست  لوازم آرایشی ،  مواد شیمیایی خانگی و سموم و …

جوانسازی

​امروزه شیوه ها و تکنیک های زیادی برای جوانسازی و جوان نگهداشتن پوست وجود دارد و آگاهی افراد نیز نسبت به روش های پیشگیری از پیری پوست تا حدود زیادی افزایش یافته است. البته باید بگوییم که پیشگیری بر درمان اولویت دارد پس در ابتدا بهتر است بدانید که با مراقبت از پوست در برابر آفتاب، داشتن رژیم غذایی متعادل ، استفاده از کرم های جوان کننده، مصرف ویتامین سی و مواد دیگر می توانید تا حدودی جلوی فرآیند پیری را در پوست خود بگیرید

درمان انواع لک های پوستی

لک هایی که روی پوست افراد دیده می شود ، چند نوع است ؟

میتوان گفت شایعترین لکه های پوستی عبارتند از لکه های پس از التهابات پوستی، کک و مک، خالها، لکه های وابسته به سن، لکه های دوران بارداری و... که هر کدام شکل و ویژگیهای درمانی خاصی دارند.

پسوریازیس

پسوریازیس (بیماری پوستی صدف) بیماری مزمنی است که طی آن، سیستم ایمنی بدن با فرستادن سیگنال‌های اشتباه به سلول‌های پوست، موجب رشد بیش از حد آنها می‌شود. به طوری که سلول‌های جدید پوست، در طی چند روز (به جای چند هفته) رشد می‌کنند. بدن، این سلول‌های اضافی پوست را از بین نمی‌برد. بلکه سلول‌های اضافی در سطح پوست تجمع می‌یابند و لکه‌های پسوریازیس را تشکیل می‌دهند.

پسوریازیس ممکن است مسری به نظر برسد، اما در واقع چنین نیست. پسوریازیس از طریق تماس با فرد مبتلا منتقل نمی‌شود. یک فرد برای ابتلا به پسوریازیس باید ژن‌های عامل آن را از طریق وراثت در بدن خود داشته باشد.

انواع پسوریازیس

هنگام ابتلا به پسوریازیس، یکی (یا بیشتر) از انواع حالت‌های آن در بدن بروز می‌کند:

• پلاک مانند (پسوریازیس ولگاریس)
  • خال خال
  • معکوس (پسوریازیس خمشی یا پسوریازیس intertriginous)
  • پوسچولر (دانه چرکی)
  • اریترودرمیک (پسوریازیس اکسفولیاتیو)

برخی از افراد به بیش از یک نوع پسوریازیس مبتلا می‌شوند. گاهی اوقات فرد به یک نوع از پسوریازیس مبتلا می‌شود، اما بعدا" به نوعی دیگر تبدیل می‌شود.

علائم و نشانه‌های پسوریازیس (بیماری صدف)

علائم ظاهری این بیماری، بستگی به نوع پسوریازیس دارد. ممکن است فقط چند مورد از میان علائم و نشانه‌های زیر در شما بروز کند، یا اینکه ممکن است بسیاری از آنها را در بدن خود داشته باشید.

علائم پسوریازیس پلاکی

علائم این بیماری که پسوریازیس ولگاریس نیز نامیده می‌شود، عبارتند از:

• لکه‌های برآمده و مایل به قرمز موسوم به پلاک بر روی پوست.
  • این لکه‌ها ممکن است با یک پوشش سفید نقره‌ای صدف مانند پوشیده شده باشد.
  • لکه‌ها می‌تواند در هر نقطه‌ای از پوست بدن ظاهر ‌شود.
  • اکثر لکه‌ها در زانو، آرنج، کمر و پوست سر ظاهر می‌شود.
  • لکه‌ها می‌تواند همراه با خارش باشد.
  • خارش لکه‌ها اغلب باعث ضخیم شدن لکه‌ها می‌شود.
  • لکه‌ها اندازه‌ متفاوتی دارند. آنها می‌توانند به صورت لکه‌های جداگانه ظاهر شوند، یا با پیوستن به یکدیگر، بخش بزرگی از پوست را بپوشانند.
  • مشکلات ناخن از جمله چاله دار شدن ناخن، خرد شدن و افتادن ناخن بروز می‌کند.

16

پسوریازیس پلاکی: این نوع پسوریازیس اغلب باعث لکه‌های ضخیم پوست می‌شود که با پوسته سفید نقره‌ای رنگ (صدف) پوشیده شده است.

علائم پسوریازیس خال خال

• لکه‌های قرمزو کوچک که معمولا" دربالا تنه، بازوها و ساق پاها ظاهر می‌شود، اما می‌تواند بر روی پوست سر، صورت و گوش‌ها نیز بروز کند.
  • این نقاط می‌تواند در سراسر پوست ظاهر شود.
  • این نقاط اغلب پس از یک بیماری، به ویژه گلودرد چرکی استرپتوکوک ظاهر می‌شود.
  • این نقاط ممکن است در طی چند هفته یا چند ماه بدون درمان برطرف گردد.
  • این نقاط ممکن است در مناطق قبلی ابتلا به پلاک‌های پسوریازیس ظاهر شود.

17

پسوریازیس خال خال: این نوع پسوریازیس باعث بروز لکه‌های کوچک در سراسر پوست می‌گردد

علائم پسوریازیس معکوس

این بیماری همچنین تحت عنوان پسوریازیس خمشی یا پسوریازیس intertriginous نیز نامیده می‌شود.

• لکه‌های صاف و قرمز رنگ پوست که متورم و دردناک به نظر می‌رسند.
  • این لکه‌ها تنها در قسمتهای اصطحکاک پوست، مانند زیر بغل، اطراف کشاله ران، اندام تناسلی و باسن ظاهر می‌شوند. در زنان ممکن است این لکه‌های قرمز متورم و دردناک در زیر سینه‌ها ایجاد شود.
  • در محل بروز پسوریازیس معکوس، پوست بدن بسیار دردناک می‌گردد.

19

پسوریازیس معکوس: این نوع پسوریازیس در مناطقی از بدن بروز می‌کند که محل تماس و اصطحکاک پوست (مانند قسمت زیر بغل) می‌باشد

علائم پسوریازیس اریترودرمیک

علائم این بیماری که به نام پسوریازیس اکسفولیاتیو نیز شناخته می‌شود، عبارتند از:

• ظاهر پوست، مانند سوختگی به نظر می‌رسد.
  • اکثر (یا همه) قسمت‌های پوست بدن به رنگ قرمز روشن است.
  • بدن فرد قادر به حفظ دمای طبیعی خود (۳۷ درجه) نیست، بدن بیمار خیلی گرم یا خیلی سرد است.
  • تپش قلب بیمار بسیار تند است.
  • خارش شدید
  • درد شدید

درمان کامل اکنه ، کک و مک

علائم آکنه

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که آکنه فقط یک جوش ساده است. اما بیماری و علائم جوش می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

• جوش‌های سر سیاه
  • جوش‌های سر سفید
  • برجستگی‌های سفت و تو پر یا پاپول
  • آبسه (آنچه که بسیاری از مردمان را جوش می‌خوانند.)
  • کیست‌ها
  • ندول ها

آکنه می‌تواند در قسمت‌های پشت، قفسه سینه، گردن، شانه‌ها، بازوها و باسن ظاهر شود.

چه چیزی باعث بروز آکنه می‌شود؟

آکنه زمانی پدید می‌آید که روزنه های پوست ما مسدود می‌شوند. این مسدود شدن با سلول‌های مرده پوست آغاز می‌شود. به طور معمول، سلول‌های مرده‌ی پوست به سمت سطح پوست و منافذ آن حرکت می‌کنند. هنگامی که بدن برای جلوگیری از خشک شدن پوست، مقدار زیادی چربی (سبوم)، تولید کند، سلول‌های مرده پوست می‌توانند در داخل این منافذ به هم بچسبند و به جای حرکت به سمت سطح پوست، در داخل منافذ به دام افتند. گاهی اوقات باکتری‌هایی که بر روی پوست زندگی می‌کنند، مانند باکتری پی. آکنه، داخل این منافذ مسدود شده می‌شوند. داخل منافذ، محیط بسیار مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری‌ها فراهم می‌شود. درنتیجه با رشد این باکتری‌ها سیستم ایمنی بدن درگیر شده و منافذ ملتهب می‌شوند (قرمز و متورم). اگر التهاب به عمق پوست نفوذ کند، کیست یا ندول آکنه به وجود می‌آید.

پیلینگ

پیلینگ چیست؟
پیلینگ به معنای پوست کندن می باشد و در اصطلاح به استفاده از مواد شیمیایی با درجات اسیدی مختلف برای برداشتن و بازسازی بخشی از پوست اطلاق می شود.

درمان قطعی ریزش مو و رشد مجدد

ریزش موی ارثی یا ژنتیکی شایع‌ترین نوع ریزش موی پیشرونده است که به آن طاسی الگوی مردانه، طاسی الگوی زنانه یا طاسی معمولی نیز گفته می‌شود. حدود ۵۰% از مردان بالای ۵۰ سال، و حدود ۵۰% زنان بالای ۶۵ سال به این مشکل دچار می‌شوند. شدت این نوع ریزش مو در زنان متفاوت است به طوریکه گاهی اوقات به صورت کم‌پشتی گسترده‌ موهای سر بروز کرده و گاهی اوقات نیز منجر به طاسی کامل می‌شود

علل ریزش موی ارثی کدامند؟

ریزش موی ارثی ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و هورمونی است.‌ هورمون دی‌هیدروتستوسترون (DHT) عامل اصلی ریزش موی ژنتیکی در افراد مستعد به این نوع ریزش است. DHT، باعث تغییر در فولیکول‌ها و در نهایت ریزش موی سر می‌شود. موهایی که از فولیکول‌های متأثر از DHT رشد می‌کنند به تدریج باریکتر و کوتاه‌تر شده، و رنگشان روشن‌تر می‌شود تا جایی که در نهایت فولیکول‌ها کاملاً کوچک شده و از بین رفته و رشد مو متوقف می‌شود. در واقع سابقه‌ فامیلی نقشی اساسی در علت ریزش مو مردان دارد.

اطلاعات تماس :
نام شرکت : شرکت داروسازی فرازشیمی